Monday, May 02, 2011

KonSert WingS Akustika

pada 30 april 2011, jam 630 pagi aku bangkit dari tidur. bangun tidur dengan hati yg berkobar2 utk berangkat ke Istana Budaya Kuala Lumpur..selepas semua persiapan selesai aku dan rakan aku pun bertolak ke KL pada jam 830 pagi. perjalanan kami agak pantas dan selesa dengan menaiki proton inspira baru miliik rakan saya.


jam 100 tghhari kami pun sampai di Istana Budaya. memandangkan konsert bermula pada jam 300 ptg. kami pun alas perut dulu di warung berhampiran tasik titiwangsa.. selepas itu kami pun menuju ke istana budaya, kebetulan ade pulak pameran motor berkuasa tinggi Harley Davidson... ape lg kami pun bergambar2 la dulu.. motor seperti ini mmg menjadi kegilaan semua org..


jam 300 ptg kami pun masuk ke dewan istana budaya. pertama kali masuk ke istana budaya memang 1 keterujaan utk aku.. haha ..dengan rekaan dewan ala2 istana mmg sempoi utk tgk konsert wing..tak lama selepas itu awie pun tampil memperkenalkan ahli2 yg membantu menjayakan persembahan itu.

persembahan hari itu memang mantopp dengan dibantu oleh superfriends awie seperti M. Nasir, Ramli sarip, Lan typewriter, Mus May, Nash, Yantzen, Jackylin victor, hattan, lola (xpdc), Kid (search), Yan, Man Kidal ,Rosli(sweetcharity) dan ramai2 lg otai2 lama...


dengan sound system yg terbaik dan tempat yg tertutup menjadikan konsert pada ptg itu mmg terbaik.. aku dpt menghayatinya dengan sepnuh jiwa hehe.. berbaloi la utk tiket berharga RM165.. dengan lagu nostalgia 80an dan 90an mmg mengusik jiwaku.. dengan gadingan mantap artis2 lama, petikan gitar & ketukan drum yg mantap menjadikan persembahan itu terbaik la.. xtaw aku nk citer kn mcm mane tpi mmg terbaik...
                                           
abis je konsert itu aku pun mengisi perut dengan nasi arab di Al-Rawsha. dah lama x makan nasi arab ni perghhh mmg sedap r.. utk manusia asia normal mmg sukar utk menghabiskan 1 pinggan nasi yg berharga rm25 ni.. tapi oleh kerana ketamakan rakan aku ni utk order utk pinggang nasi menyebabkan 1 pembaziran yg amat ketara... haha..

selepas kenyang kami pun berangkat mencari hotel murahan... pada malam itu aku pun berjumpa ngan intan kesepianku cik Aswani di NZ curry house... agak lama xjupe, perasaan rindu berkobar itu pun hilang bila menatap wajahnya yg manis2 itu.. hehe.. i lebiu..

tidak seperti kebiasaan mamak NZ aritu tidak bukak bola.. kami terpaksa mencari kedai mamak lain utk menyaksikan bola mlm itu... selepas perlawanan bola kami pun beransur pulang ke hotel dan cik aswani pulang ke rumah kakak beliau..

sampi je di hotel murahan.. aku terus tido utk merehatkan badan bagi persediaan utk berangkat ke perak keesokkan harinya utk menghadiri majlis perkahwinan rakan sekerjaku..selepas menghadirkan diri ke majlis tersebut, aku dan rakanku terus berangkat pulang ke johor...

Dalam perjalanan kami singgah kejap di seremban utk menyaksikan perlawanan penting antara Man U Vs Arsenal.. tp malang buat Man U apabila kalah 1-0...marah tui.. dengan hati yg kecewa kami pun pulang ke pontian... dah abis perjalanan hari mingguku..

2 comments:

  1. ermm dap nye mkn..hihi..

    intan kesepian???sepi tanpamu..lalala

    ReplyDelete
  2. org ajak aritu xnak... uwekkkk

    ReplyDelete